Det där året då jag gjorde störst självutveckling!

Jag började gråta nyss, pratade med en vän i dag i telefonen och senare fick jag dessa sms som bara fick mig att gråta, gråta av att få höra att man är en förebild, det är så himla fint att få höra. Det tog mig år, massor av år att komma dit jag är i dag.  Jag har fått kämpa från botten några gånger, nu öppnar jag upp en del av mig som gör att jag är den jag är i dag.  Jag har sett mycket, varit med om mycket, mitt liv skulle bli en intressant självbiografi , finns så mycket att skriva om, så många delar.  Vad jag och min älskade mamma varit med om mycket och hon har varit den som gjort mig till den jag är i dag,herregud vilken resa vi har gjort här i livet.  Jag står där jag står i dag mamma tack vare dig ❤️  resan till självutveckling har varit lång och år 2016 var det värsta året samtidigt var jag tvungen att göra den största självutvecklingen då ,  jag flyttade tillbaka hem , kom ut ur ett förhållande som inte var bra,  jag bodde hemma  i några månader och stod rätt dåligt till i bostadskön,  det var helt otroligt mysigt att bo hemma, med min otroligt fina familj ❤️ jag hade ändå mitt eget lilla hus.  Mamma mötte upp mig efter jobbet sena sommarkvällar, hon hade med sig mina älskade hundar.

Sen följde jag med en av mina bästa kompisar och hennes kille till Grekland, vi var först i Santorini där jag bodde i Thira och dom i Oia. Men vi träffades varje dag ☺️ så himla rolig resa, vulkanvandringar, båtutflykt, massor av fantastiska solnedgångar, restauranger, vandring upp till Oia 😂 cable cars, häng vid min pool, häng vid deras galna fina pool i Oia med utsikt över havet, amazing!  Fyra dagar senare tog vi en galen busstur ner till hamnen , den vägen är en upplevelse i sig 😱 Santorini ligger på en vulkanö, väldigt hög ö. Vi tog båten till Mykonos, bussen in till Mykonos town, mina vänner hade hotell mitt i smeten medan jag bodde på höjden.  Vilken promenad det var upp, med rullväska och allt 😂 men jag hade kul på min vandring upp, upp och upp innan jag till slut var framme, genomsvettig 😂😂 magiska utsikten över hela Mykonos town från hotellet , solnedgången 😍👍  Hermes hotell heter hotellet, sjuuuuukt bra hotell. Jag bodde i ett eget hus där så jag bodde inte i själva hotellet, 10 meter ifrån.  Mitt hus var så himla fint, egen terass, stort, vad jag älskade det. Där kan jag garanterat bo igen.

Härliga promenader varje dag, vi badade och solade mycket på mitt hotell . På kvällarna gick vi ner till Mykonos town, vilken stad 😍 smala gränder.

Fem dagar där sedan återvände jag själv till Santorini och mötte upp min grekiska väninna och spenderade kvällen med henne och greker innan jag på natten satte mig på flyget hem.

Detta var i slutet av juli, 10 dagar som var helt fantastiska. Sommaren gick och sedan kom dagen då mammas olycka var som kostade hennes liv, den största delen av mig försvann, mitt allt.. otrolig saknad! Min vackra. Dagarna på sjukhuset var hemska. Känns som en skräckfilm i dag. Vill inte förstå!!  Nu var det augusti.. Den 31 augusti försvann du förgått . September var det begravning, efter det blev det kris, jag blev hemlös mitt i sorgen.  Jag lämnade bort mina hundar för jag var bara tvungen att fokusera på att överleva själv. Det var en väldigt tuff period, tomt. Sen dog min mormor och så var det bara jag kvar i generationen. Varje dag möttes jag av motgångar, jag fick lägenhet borta i Märsta , efter tio år i bostadskö var jag tvungen att lämna Stockholm där jag hade allt, för att få tak över huvudet.. jag tackade ja till lägenheten. Åkte dit och såg vart den låg, jag tackade nej och stod än en gång på botten, vart skulle jag nu ta vägen. Jag bönade och bad att livet skulle vända, jag var verkligen på botten och jag tappade hoppet. Sen fick jag möjlighet att buda på lägenheter, jag var på visningar, jag budade men budgivningarna steg med en miljon varje gång. Jag åkte till mitt tillfälliga boende och kände en stor hopplöshet, det är kört, jag ger upp. Nu orkar inte jag mer. Det var för mycket att bära. Sen gick jag in på hemmet och såg lägenheten , den skulle jag köpa, ringer mäklaren och köper lägenheten på en gång...Det skulle dröja några månader innan jag kunde flytta in men nu kom vändningen jag väntade på 🙏🙏. Jag orkade lite till fast jag hade nått botten. Man orkar mer än vad man tror och ta inte till skit för att orka, utveckla dig som person istället, utveckla dig i tänkande, ta dig igenom livets hinder, gör ditt hjärta rött och var en bra människa mot dig själv och andra, gör det som gör dig glad, oavsett om du bär på ångest,depression eller andra svåra tillstånd, lev det liv du vill leva oavsett vad som händer, sträva efter det, det är ett heltidsjobb men det är så värt det. Och man gör en otrolig självutvecklingsresa ☺️🙏 jag är så stolt över mig själv i dag ☺️ oavsett hur jag mår så lever jag livet fullt ut, man mår aldrig hundra procent bra, men man mår heller inte hundra procent dåligt och man gör också egna val på hur man vill må 👍 och vad man vill göra med sitt liv. Mitt i sorgen klarade jag av alla motgångar runt mig 🙏🙏🙏  efter olyckan ser jag livet med helt nya ögon, man uppskattar livet så mycket me , man klarar av så mycket, man börjar att leva annorlunda och värdesätter andra saker och man tar inget för givet längre, man blir lycklig på ett helt nytt plan , i tänkande, allt!