Dag 2 i Tanzania !

God morgon! Jag publicerar inläggen när jag har wi-fi , hoppas att ni har det bra i Sverige. Här i Tanzania är det bra, men väldigt varmt och en torrhet i luften.

Idag åkte vi från hotel 1 till Highview hotel, 6 timmar bilfärd utan air condition , det var varmt . Vi har träffat några norrmän här, 6 stycken, två av dom åkte vi med och vad vi har sett mycket längst vägen. Jag fick en klump i halsen, man har sett hur fattigt Afrika är på tv men att se det i verkligheten är något helt annat. Jag känner en riktigt tacksamhet nu som jag inte känt tidigare. Vi såg småbarn gå ensamma från skolan, dom var inte gamla alls. Massor av barn som tog hand om boskapen, getter. Barn som ville stanna vår bil för att få något att äta, hyddor, skolor. Väldigt väldigt torrt här.

Vi skänkte lite mat idag. Vi såg babianer i dag också.

Efter 6 timmar lång varm bilfärd anlände vi till hotellet. Vilken väg hit, sån ball utsikt och jag var tvungen att trotsa min höjdskräck. Vi åkte även förbi flygplatsen som vi ska till när vi ska flyga till Zanzibar , alltså hjääääälp, trodde iaf det var ett inrikesplan, alltså lite stort... det här är ett propellerplan plats för max 7-10 personer 🙈🙈🙈🙈 omg omg omg jag som hatar att flyga 😱 hade hellre rott till ön.

Hur som helst, checkade in på hotellet, älskling la sig vid poolen och jag gick och tog en fotmassage.

Gick sedan och mötte upp älskling, och nu har vi precis fixat oss och ska snart gå och äta middag. Sen blir det att bara ta det lugnt och ladda för morgondagen. I morgon blir det Tarangire, och massor av elefanter förhoppningsvis 🤩🤩🐘

Nu är det däremot kväller här , jag är så seg efter resan, tryckte i mig lite mat. Vi umgicks lite med våra norska vänner och snart går vi tillbaka till rummet och myser. Klockan är två timmar fram här! Och jag kan inte publicera några bilder. Det är riktigt segt med internet här i Tanzania.