Dag 8, när vi skulle flyga till Zanzibar 🙈

God morgon mina läsare!

När vi hade kommit till flygplatsen i Arusha i går såg jag massvis med småplan, med propeller där fram, likt planen i australienska serien doktorn kan komma. Sedan såg jag ett lite större plan, det såg ut som ett vanligt plan med två propeller på sidorna. Jag andades ut och tänkte att vi var rätt många som skulle till Zanzibar.

Sedan ropar de upp några passagerare som gick mot sina plan. Sedan var det vår tur. Vi går förbi det stora planet och jag börjar ana att vi ska ta ett litet, vi var ju nu bara tolv personer, och mycket riktigt. Ett pyttelitet 12 mannaplan och två piloter. Där inne var det jättelitet. Det var det enda som fick plats, vi och lite handbagage längst bak, vi satt med piloterna, vi kunde se allt dom gjorde, och då satt vi längst bak. Jag som har världens flygrädsla fick lite ångest. Sen åkte vi, det var skumpigt och vi åkte även i regnväder. Och högt åkte vi, trodde att vi skulle vara närmare marken med ett sånt litet plan. Men vi var jättehögt uppe. Med en enda liten propeller. En och en halv timme senare var vi framme och glädjetårarna kom. Då har man fått uppleva det också. Herregud 😱☺️

Sedan väntade en timmes resa till vårt hotell med en mindre buss. Där gick det undan kan jag lova, är glad över att dom inte körde på någon eller välte. Genom Zanzibars stad och mot vårt hotel Blubay/ Sultan sands resort. Har aldrig känt mig så skitig som i går. Dagen började ju åtta och tolv timmar senare var vi framme på hotellet och då hade vi hunnit med Lake Manyara innan.

När vi öppnade vårt hotellrum blev det en riktig wow-känsla , lyx lyx lyx. 😱🤩🤩🤩 vår säng är gigantiskt, får lätt plats tio personer i den, hotellrummet är stort, balkong, lyxigt badrum. Med varmvatten och tryck i duschen 🙈 det hade vi inte på safarin, jag som har så tjockt hår fick hålla på i en evighet att tvätta håret.

Middagen i går var helt magisk, de fanns så mycket att välja på, dagens fiskfångst grillades när man såg på, någon kungsfisk, supergod, ingefära och morotssoppa, olika kötträtter, potatis, ris, en stor salladsavdelning, 20tal såser , efterrättsbord. Live- musik, stor pool och palmer som utsikt. Det är helt helt magiskt här och jag är glad att vi tog safarin först och sedan detta och inte tvärtom.

Nu är klockan halv sju på morgonen här. Solen börjar att gå upp, fågelkvitter och en älskling som sover här bredvid. Jag själv är så ivrig för dagen och vill bara komma ut, njuta av en god frukost och se havet, bada i poolen. Vi bor precis vid havet.

Här på hotellet har vi utmärkt wi-fi så nu kan jag publicera bilder (mobilbilder så inte dom bästa)