Sista dagen på Zanzibar och resan hem

Söndag

I går käkade vi lunch vid stranden och packade, sedan hann vi inte så mycket mer än att påbörja våran långa resa hem, i skrivandets stund sitter jag på planet här i Paris, ska flyga när som helst.

Hemresan i går som sagt började vid halv fyra på eftermiddagen då vi blev hämtade av vår chaufför. Intressant att se hur det såg ut på vägen från vårt hotell, vi landade på kvällen så då såg vi inte så mycket. Väldigt fattigt och tyvärr väldigt skräpigt.

Efter en timme kom vi till Zanzibar där vi skulle flyga med precisious air tror jag dom hette, ett litet propellerplan, lite större än det minsta vi flög med. Men det var mycket turbulens och oväder med blixtrar så det var inge roligt alls. Värsta flygningen någonsin. Vi landade i Nairobi vid halv nio på kvällen och där var vi i ca tre timmar innan nästa flyg skulle gå, köpte mig en elefant. Har inte blivit någon shopping alls här. Har inte haft möjlighet. Vi flög med Kenya airways och det var ett stort plan, med massor av filmer man kunde välja. Fräscht. 8,5 timme tog det till Paris och här är vi nu, fortfarande inte kommit iväg då dom har problem med att checka in väskor. Så vi landar väl runt halv ett. Vad jag längtar. Tre flygningar på en dag är tufft, i oväder, turbulens , många timmar. För någon som är extremt flygrädd. Jag hatar verkligen landningarna.

Vilken fantastisk fin flygplats Paris har. Jättefräsch och ljus.

Och då var vi uppe i luften för tredje gången, ursh vad jag hatar att flyga, jag försöker att få bort den men nä. Att sitta på ett plan är en ständig skräck upplevelse. Sån ångest som kanske inte syns men den känns. Det här var tufft.

Vad jag längst att känna Arlandas mark under mina fötter.

Update

Landade vid halv ett svensk tid. Är helt däckad !!! Åt middag med svägerskan och älsklings bror ❤️ som jag saknat dom. Kanske inte var bästa sällskapet, nu blir det soffläge resten av kvällen. Allt bara gungar, magen mår skit .... 😢