Våra öar vi besökte i Grekland

Kan inte förstå att vi kom hem för två dagar sedan från Grekland, känns fortfarande helt overkligt att vi har varit där i hela tre veckor och vilka vackra öar och platser vi har besökt. Tänkte nämna lite kort om varje ö i detta inlägg.

Vår resa startade i Aten (jag vet att det inte är en ö men det var där vi var först) jag har aldrig tidigare varit i Aten och det var så himla fint, jag älskar storstäder. Vi bodde på ett helt okej hotell med finaste utsikten över Aten. Kommer nämna hotellen i ett annat inlägg. Vi strosade runt på stan, käkade mousaka och gick upp till Akropolis, vilken utsikt. Jag gillade Aten jättemycket. 👍👍👍👍

Naxos
Dagen efter tog vi båten till Naxos där vi bodde på ett riktigt fint hotell, nära havet. Naxos hade grymt fina stränder och hav, vi såg solnedgången vid en port, åkte en jätteläskig väg ner till en fiskrestaurangen, såg statyer som låg på marken plus mycket mer. Stränderna var en 👍👍👍👍 ön i sig en 👍👍👍

Paros
Resan fortsatte vidare till Paros, hotellet var okej, gillade dock inte stranden närmast staden. Däremot tyckte jag nudiststranden var lite häftig att se. Naoussa en by var fin, riktigt god mat var det där och så fint att fota där. Paros stad hade en jättebra frukostrestaurang med godaste pannkakorna med Nutella och banan. Paros får en 👍👍👍

Antiparos
Lilla gulliga ön Antiparos, perfekt att hyra fyrhjuling på, här bodde vi mitt inne i den lilla staden, det var en riktigt mysig liten ö med fina stränder. Tog tio minuter med båten från Paros. Antiparos får en 👍👍👍👍

Här skulle vi ha åkt till Milos men det blev inte så då det var fullbokat. Så det blev Ios istället då Santorini var bokat efter

Ios
Ios var fint, vi bodde jättebra precis vid stranden och hade pool på hotellet. Vi fick åka rätt långt på death road till en jättefin strand, vid en annan strand var det jättemycket vågor, läskiga vägar och sämsta bilen, ett litet äventyr, fin utsikt uppe vid kyrkan annars var staden tråkig, bara massor av barer. Där vi bodde vid den stora stranden var det fint. Dock extremt mycket getingar. Ios i sig får en 👍👍👍

Santorini
Staden fylld med romantiska platser och restauranger. Tredje gången jag var här. Ingen strand utan mer "storstad" rekommenderar att bo i Fira här. Vi bodde bra, upplevde romantik, vulkan och så, inte mycket att se när man åker runt. Jag gillar Oia och Fira massor. Santorini får en 👍👍👍👍

Kreta
Vi var i Chania här, mysig liten stad, vi hann inte åka runt här så har inte så mycket att säga, det var en mysig stad helt enkelt. 👍👍👍Tummar upp av mig

Det var dom öarna vi valde, kykladerna. Vi bokade Aten, Naxos och Kreta innan, sen bestämde vi oss när vi väl var framme. Milos är en ö man måste boka ett tag innan, det fick vi lära oss. Sen var det mycket åka båt och så såklart, det var häftigt att se så många öar ändå än att bara vara på en plats i tre veckor.

Resa till Öar i Grekland 2019 | Naxos, antiparos, aten, kreta, paros, santorini, öluff 2019 | |