Weekend i Warszawa

Hej mina läsare!

I torsdags började vår resa till Polen, vi tog båten från Nynäs till Gdansk, den båtresan gick väldigt bra, blev en spelkväll och sen var det bara att sova, en resa på 18 timmar. När vi kom till Gdansk så var det en bilresa på fyra timmar till Warszawa dit vi skulle och överraska en vän på hennes 30 års dag på lördagen. Vi var där redan på fredagen och checkade in på Sheraton hotell, rummet var riktigt fint och sedan fixade vi oss och mötte upp dom andra och sedan gick vi ut och käkade. Vi var rätt sega så efter middagen gick vi tillbaka till hotellet och tog en dricka i hotellbaren innan det var dags att gå och lägga oss.

På lördagen startade vi dagen med en riktigt god hotellfrukost och sedan mötte vi upp ännu mer folk. Vi var 15 personer som fixade ett hotellrum där vi skulle överraska födelsedagsbarnet, blåste upp massor av ballonger, skumpa, presenter och sedan gömde vi oss. När hon och hennes kille kom (hon trodde att dom två skulle ha en spahelg bara dom två) så hoppade vi fram och skrek grattis. Det blev tårar, glädje och mingel på rummet innan vi åt en lunch.

Dom andra skulle spela paintball och jag och en tjejkompis drog och shoppade i ett shoppingcenter och sedan gick vi tillbaka för att fixa oss till kvällen då vi tog taxi till en restaurang, mötte upp fler personer och sedan åt vi en sjurätters polsk mat. Där satt vi och snackade i många timmar, hur trevligt som helst.

På kvällen åkte vi en stor limousine runt i Warszawa allihopa och för vissa fortsatte kvällen efter det, klockan var redan sent och vi och några till drog till hotellet.

På söndagen hann vi bara äta frukost innan vi och två till började vår resa till Gdansk och sedan en hemsk båtresa hem, shit vilka vågor det var, kanske vågigt i 14 timmar. Det var en mardröm, nästa gång blir det flyg men det var verkligen en upplevelse. Och det var riktigt kul att se Warszawa det lilla vi såg.

Vi kom hem för en liten stund sedan, helt färdiga och det gungar riktigt ordentligt i kroppen fortfarande och vi mår sisådär.

Men tack allihopa för en riktigt kul weekend i Polen.