En dag fylld med överraskningar đŸ„č❀

Hej fina ni ❀

Först och frÀmst vill jag bara sÀga ett stort, varmt och innerligt tack till varenda en av er som tog er tid att gratulera mig pÄ min födelsedag igÄr. Era meddelanden, kommentarer, samtal och hÀlsningar har verkligen vÀrmt mitt hjÀrta mer Àn ni anar. Jag satt flera gÄnger under dagen och log för mig sjÀlv nÀr telefonen plingade till, och jag kÀnner mig sÄ otroligt tacksam över att ha sÄ fina mÀnniskor omkring mig.

Och blommorna... herregud, vilka fantastiska blombud jag fick! Jag blev sÄ överraskad. Bukett efter bukett fyllde hemmet med fÀrger, dofter och sÄ mycket kÀrlek. Jag Àlskar verkligen blommor, och att se vardagsrummet fyllas av dem gjorde mig alldeles varm inombords. Jag fick dessutom sÄ fina presenter, sÄ genomtÀnkta och personliga. Det mÀrks verkligen nÀr mÀnniskor kÀnner en och lÀgger ner omtanke i det de ger. Tack frÄn djupet av mitt hjÀrta.

Dagen innan min födelsedag började dessutom pÄ allra bÀsta sÀtt. Jag mötte upp nÄgra av mina tjejkompisar för lunch pÄ Brödernas, en av vÄra klassiska lÄngluncher. Vi bestÀllde hamburgare, satt kvar, pratade, skrattade, bestÀllde nÄgot att dricka till och bara lÀt timmarna gÄ. NÀr vi tittade pÄ klockan hade det gÄtt sju timmar.
Sju timmar.

Och ÀndÄ kÀndes det som att tiden bara flög ivÀg.
Det Àr nÄgot sÄ otroligt vÀrdefullt med mÀnniskor dÀr samtalen aldrig tar slut. DÀr man kan prata om allt mellan himmel och jord. Livet, framtiden, jobb, relationer, drömmar, oro, roliga minnen och allt dÀremellan. Ingen stress, inga tider att passa och ingen kÀnsla av att behöva skynda vidare. Bara nÀrvaro. Jag Àlskar verkligen den typen av dagar och inser gÄng pÄ gÄng hur mycket energi de ger mig.

PÄ sjÀlva födelsedagsmorgonen vaknade jag till Ànnu en överraskning. Jag fick en fantastisk frukost levererad med de godaste croissanterna jag nÄgonsin Àtit. Helt nybakade, frasiga och serverade tillsammans med Nutella, vilket Àr en oslagbar kombination om ni frÄgar mig. Till det fick jag en riktigt god smoothie som gjorde hela morgonen Ànnu lyxigare.

Det kÀndes verkligen som att börja dagen pÄ bÀsta möjliga sÀtt.

Min syster kom dessutom hit tidigt pÄ morgonen för att passa Albert, eftersom jag fÄtt veta av mina bÀsta vÀnner att jag skulle vara fÀrdig och klar redan klockan nio. Men vad vi skulle göra hade jag ingen aning om.

Jag Àlskar egentligen överraskningar, men jag Àr ocksÄ sÄ fruktansvÀrt nyfiken. 

Vi styrde bilen och efter en stund stannade vi utanför ett keramikstÀlle.
Jag blev sÄ glad.

Att fÄ mÄla keramik Àr faktiskt nÄgot jag velat göra i flera Är, men det har aldrig blivit av. SÄ det hÀr kÀndes verkligen som den perfekta överraskningen.

Det svÄraste var nÀstan att vÀlja vad man skulle mÄla. Det fanns sÄ mycket fint att vÀlja mellan. Muggar, skÄlar, fat, askar och allt möjligt.

Till slut bestÀmde jag mig för ett sushifat. Det kÀndes bara sÄ himla mycket jag.

Ni som följt mig lÀnge vet ju hur mycket jag Àlskar sushi, och varje gÄng jag Àter pÄ riktigt bra sushirestauranger fascineras jag av hur vackert maten serveras. De handgjorda faten, fÀrgerna, formerna och kÀnslan i keramiken har alltid inspirerat mig.

SÄ jag försökte skapa nÄgot med just den kÀnslan.

Jag valde bruna och svarta toner med smÄ inslag av grönt och satt sedan helt uppslukad i nÀstan tvÄ timmar. Jag glömde verkligen bort tiden och bara mÄlade.

Och herregud vad roligt det var.
Det var nÀstan meditativt.

Jag lÀngtar redan tills vi kan göra om det igen.

NÀr vi var klara köpte vi med oss sushi och Äkte vidare till Nyckelviken dÀr vi satte oss ute och Ät tillsammans. Bara miljön dÀr gjorde att man kÀnde ett lugn i hela kroppen. Solen tittade fram, vi satt lÀnge, Ät god mat och bara njöt av dagen.
Det var ocksÄ dÀr nÀsta överraskning vÀntade.
Mina fina vÀnner hade ordnat sÄ otroligt genomtÀnkta presenter, och mitt i allt berÀttade de dessutom om Ànnu en överraskning som vÀntar senare i Är.
Jag blev helt mÄllös.

Jag tror faktiskt att det var första gÄngen under dagen som jag verkligen kÀnde hur nÀra tÄrarna jag var.

Inte för presenternas skull i sig, utan för omtanken bakom allt.
För att nÄgon har lagt tid, energi och kÀrlek pÄ att göra min dag speciell.

Jag tror ibland att man glömmer att stanna upp och verkligen kÀnna efter hur lyckligt lottad man Àr. Men just dÀr och dÄ slog det mig verkligen.

Vilka fantastiska mÀnniskor jag har omkring mig.
Mina vÀnner.
Mina tryggheter.
MÀnniskor som funnits dÀr genom livets olika perioder, som firar med mig nÀr livet Àr fint och hÄller mig uppe nÀr det kÀnns tyngre.

Jag Àr sÄ oÀndligt tacksam för varenda en av dem.
Efter vÄr heldag tillsammans Äkte jag hem igen dÀr Albert hade haft en mysig dag med min syster och hennes kompis. Jag tog en snabb dusch, gjorde mig i ordning och sedan Äkte vi vidare för att fira tillsammans med familjen.

Och Àven dÀr vÀntade Ànnu en överraskning.
Fler familjemedlemmar Àn jag trodde skulle komma dök upp, vilket gjorde mig sÄ glad. Vi Ät en fantastiskt god middag med lax, romsÄs och krÀmig risotto och satt lÀnge runt bordet och pratade. Precis sÄ som jag tycker om att fira födelsedagar. Ingen stress, bara god mat, skratt och mÀnniskor man Àlskar.
NÀr kvÀllen började lida mot sitt slut var jag bÄde trött och alldeles lycklig.

Vi Äkte hem, var och en till sitt, och det första jag gjorde nÀr jag kom innanför dörren var att fixa med alla blommor. Fyllde pÄ med vatten och gick runt hemma och bara log.

Buketten frÄn husse, bonusmatte och Albert stod sÄ fint tillsammans med den fantastiska buketten frÄn min syster i Malmö. Jag kunde inte sluta titta pÄ dem.
Hemmet kÀndes sÄ levande.
SÄ fullt av kÀrlek.
NÀr jag sedan satte mig ner ensam för första gÄngen pÄ hela dagen slog det mig verkligen vilken otrolig födelsedag jag fÄtt uppleva.

Jag kÀnner mig sÄ varm i hjÀrtat.
SĂ„ lycklig.
SĂ„ tacksam.
SÄ överraskad.
SÄ Àlskad.
Och framför allt sÄ otroligt nÀrvarande.

I en tid dÀr livet ofta gÄr vÀldigt fort kÀnns det extra fint att fÄ stanna upp och verkligen uppskatta mÀnniskorna omkring sig. Det Àr inte sakerna i sig som gör en dag speciell, utan mÀnniskorna som fyller den med kÀrlek, skratt, omtanke och minnen.

Det hÀr Àr en födelsedag jag kommer bÀra med mig vÀldigt lÀnge.

SÄ till alla er som pÄ nÄgot sÀtt gjorde min dag lite extra fin, oavsett om det var genom ett meddelande, ett telefonsamtal, en blomma, en present eller bara en varm tanke.

Tack.
Tack för att ni finns.
Och tack livet för alla fantastiska mÀnniskor jag har förmÄnen att fÄ kalla mina personer.
Stor kram. ❀

 
 
 
AllmÀnt | | Kommentera |
Upp